نکات مهم در بازسازی کافه و رستوران

نکات مهم در بازسازی کافه و رستوران

بازسازی یک مکان مانند آپارتمان، کافه، رستوران و… علاوه بر دلایلی نظیر خرابی دیوارها و کابینت‌ها و… می‌تواند دلایل احساسی نظیر خستگی از محیط تکراری و یا تغییر سلیقه شما را نیز شامل شود.
طبیعتاً بعد از چند سال کاشی پله‌ها، رنگ دیوارها، درب‌ها و مواردی از این قبیل، مرمت و تغییر نیاز دارند؛ که معمولاً این خرابی‌ها بعد از گذشت ده سال بیشتر شده و به چشم می‌آید. بازسازی ساختمان بیشتر به جنبه‌هایی توجه دارد که جلوی چشم دیگران است تا ظاهر بهتری به ساختمان بدهد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا باهم درباره‌ي نکات بازسازی کافه و رستوران بیشتر بدانیم.

بازسازی چیست؟

بازسازی مترادف کلمه مرمت است و معنی آن این است که شخص یا گروهی بر روی یک بنا فعالیتی انجام دهند تا بتوانند عمر آن را افزایش دهند. یا به‌عبارت‌دیگر بازسازی انجام فعالیت‌هایی به‌منظور حفظ و ماندگاری یک سازه فرسوده و قدیمی است. درواقع بازسازی ساختمان به‌منظور ایجاد تغییر هر چیزی در یک بنا انجام می‌شود که احتیاج به تعمیر دارد. ساختمان‌ها پس از گذراندن عمر مفید خود به‌شدت نسبت به زلزله آسیب‌پذیر می‌شوند. در برخی موارد ساختمان‌ها نیاز به تغییر کاربری پیدا می‌کنند که نما و حتی دکوراسیون آن نیز باید تغییر کند.

اصول بازسازی چیست؟

از اصول بازسازی ساختمان می‌توان به اهمیت برنامه‌ریزی برای پروژه اشاره‌کنیم؛ سعی کنید برنامه کاملاً مشخص داشته باشید و هزینه‌ها را واقعی حساب کنید. با توجه به متغیر بودن قیمت‌ها و ریزه‌کاری‌های موجود در امر بازسازی ساختمان، حتماً با یک فرد مجرب مشورت کرده و یا از خدمات مشاوره‌ای شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات استفاده کنید.

مطالعه مقاله تفاوت بازسازی و نوسازی

برآورد هزینه بازسازی کافه و رستوران چگونه است؟

برای برآورد هزینه‌های بازسازی کافه و رستوران ابتدا باید بررسی کنید که قسمت‌های آسیب‌دیده کدام است و چه تعمیراتی باید روی آن انجام شود و حجم این تغییرات چقدر است. یکی از مهم‌ترین نکات در برآورد هزینه بازسازی کافه و رستوران این است که پروژه چند روز طول می‌کشد و دستمزد مهندسین، کارگران و … چقدر می‌شود. همچنین یکی دیگر از مواردی که به‌طور مستقیم در هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد استفاده از متریال منتخب شما برای بازسازی می‌باشد.

مطالعه مقاله هزینه بازسازی  ساختمان چقدر است؟

بازسازی کافه

قوانین بازسازی کافه و رستوران چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در هر پروژه ساختمانی، اطلاع از قوانین سازمان‌ها و نهاد‌های مربوط به امر ساخت‌وساز می‌باشد؛ مانند شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان. در قوانین بازسازی کافه و رستوران آمده است اگر قصد انجام تغییرات جزئی در نما یا وضعیت داخلی ساختمان رادارید، نیاز هیچ‌گونه مجوزی ندارید؛ درحالی‌که اگر تغییرات موردنظر در قسمت‌های اصلی سازه یا ترکیب بنای اصلی باشد، باید از شهرداری برای این تغییرات مجوز گرفت. برای مثال انجام هرگونه تغییر در دیوار‌های اصلی، وضعیت راه‌پله‌ها، وضعیت پارکینگ و … نیازمند اخذ مجوز از شهرداری است.

پروژه بازسازی کافه و رستوران چه مراحلی دارد؟

در مرحله اول تغییرات و خواسته‌های خود را مشخص نمایید. بعدازاین مرحله، نیاز به بازدید کارشناس از محل داریم که نکات اصلی بازسازی را برایمان مشخص کند. سپس نوبت به تهیه نقشه‌ها و برنامه‌ریزی برای انجام پروژه می‌شود. با مشخص‌ شدن روز شروع کار، لازم است وسایل به‌صورت موقت به انبار یا جای دیگری انتقال یابد.

معمولاً شروع عملیات بازسازی با برداشتن لایه رویی نما و گچ دیوار‌ها تا رسیدن به آجر‌چینی است. هم‌زمان با این کار، لازم است مهندس تأسیسات، نسبت به نوسازی شبکه لوله‌کشی‌های آب و فاضلاب اقدام نماید. رسیدگی به وضعیت سیم‌کشی‌های برق نیز مرحله بعدی از یک پروژه بازسازی ساختمان است. در گام بعدی باید جهت نوسازی و تعمیر سرویس بهداشتی و حمام اقدام کنیم. وقتی این تغییرات انجام شد، نوبت به زیبا کردن دیوار‌هایی که گچ جدید روی آن کشیده شده و بعد از چند روز کاملاً خشک‌شده است می‌رسد. نوسازی دیوار‌ها با رنگ‌آمیزی یا نصب کاغذدیواری‌های جدید روی آن انجام می‌شود.

گروه بازسازی ساختمان از چه نفراتی تشکیل‌شده است؟

در ابتدا یک طراح دکوراسیون داخلی به بررسی وضعیت موجود پرداخته و ایده‌های کلی برای اصلاح وضعیت موجود را ارائه می‌دهد. سپس یک مهندس معمار به طراحی فضا‌ها و تهیه نقشه‌ها و طرح‌های اولیه و اصلی می‌پردازد. نفر بعدی این تیم حرفه‌ای، یک مهندس سازه است که برنامه تخریب بخشی از دیوار‌ها، نحوه ساخت قسمت‌های جدید و … را زیر نظر دارد.

 

از اعضای دیگر تیم می‌توان به مهندس برق و مهندس تأسیسات ساختمانی اشاره‌کنیم. که وظیفه این دو نفر رسیدگی به تجهیزات برقی ساختمان، وضعیت تأسیسات، کولر و شوفاژ و … می‌باشد. همچنین اگر تراس، حیاط یا پشت بام دارید یا قصد طراحی و ایجاد یک فضای سبز یا روف گاردن رادارید، حتماً باید از یک مهندس فضای سبز کمک بگیرید.

تمامی این مراحل، زیر نظر سرپرست تیم اجرایی انجام می‌شود. تیم پشتیبانی و تأمین متریال و مصالح نیز، وظیفه خرید مصالح موردنیاز، قطعات و تجهیزات لازم برای تأسیسات ساختمانی و … را بر عهده دارد.

نکات بازسازی کافه و رستوران چیست؟

اکنون‌که با بازسازی ساختمان و مراحل آن تا حدودی آشنا شدید، به سراغ آشنایی با نکات بازسازی کافه و رستوران می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رویم. اگر هرروز غذاها و نوشیدنی‌های‌ لذیذی برای مشتریان خود سرو می‌کنید اما هنوز از نتیجه‌ای که انتظار آن را داشتید بهره‌مند نشده‌اید، وقت آن رسیده است که به فکر بازسازی رستوران و کافی‌شاپ خود باشید. حتی اگر رستوران و کافی‌شاپ شما در حال حاضر کسب‌وکار خوبی دارد، گاهی اوقات لازم است که ظاهر مناسبی را برای آن ایجاد کنید تا فروش بیشتری را برای رستوران و کافی‌شاپ شما به ارمغان بیاورد. برخی از نکات بازسازی کافه و رستوران عبارت‌‌اند از:

اهداف خود را تعیین کنید.

بازسازی رستوران و کافی‌شاپ همواره در ذهن مشتریان تاثیری برجای می‌گذارد، به همین دلیل است که شما باید برای بازسازی رستوران و کافی‌شاپ خود هدف مشخصی داشته باشید. دلیل بازسازی را از خود بپرسید آیا می‌خواهید دکوراسیون خود یا اینکه برند خود را تغییر دهید.

معمار، طراح یا پیمانکار مناسب را انتخاب کنید.

بازسازی رستوران و کافی‌شاپ ممکن است نیاز به ملاحظات خاصی در رابطه با روشنایی، سیم کشی، گرمایش، تهویه مطبوع، رنگ آمیزی، سیستم‌های تهویه، آب، پارکینگ و بسیاری عوامل دیگر داشته باشد. از این رو، به دنبال افراد حرفه‌ای باشید که قبلاً روی پروژه‌های مشابه کار کرده‌اند. از مکان‌هایی که در گذشته در آن بازساز انجام داده‌اند بازدید کرده یا به صورت آنلاین سابقه آن‌ها و پروژه‌هایی که پیش از این انجام داده‌اند را بررسی کرده و کیفیت کار آن‌ها را ارزیابی کنید.

آخرین ترندها را بررسی کنید.

این چک لیست بازسازی رستوران و کافی‌شاپ بدون تاکید بر نیاز به بررسی ترندهای مرتبط کامل نخواهد بود. اگر سال‌هاست که بازسازی نکرده‌اید، ممکن است به جای تغییرات کوچک، نیاز به بازسازی کامل داشته باشید. آخرین ترندهای صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید و یک طرح نوسازی ارائه دهید که نه تنها مدرن است، بلکه شما را از رقبای خود متمایز می‌کند. حتی اگر یک رستوران سنتی خانوادگی دارید، باز هم می‌توانید امکانات و فناوری‌های عصر جدید را در برنامه خود بگنجانید.

به نظرات مشتریان توجه کنید.

با مشتریان خود در ارتباط باشید تا ببینید، در صورت نیاز، دوست دارند کدام قسمت را بازسازی کنید. وقتی این اطلاعات را جمع آوری کردید می‌توانید شروع به ایجاد یک برنامه جامع برای بازسازی کنید. یک راه آسان برای شروع این فرآیند این است که رسانه‌های اجتماعی خود را بررسی کنید. ببینید افراد راجع به رستوران و کافی‌شاپ شما چه می‌گویند. بخصوص نظرات منفی را جدی بگیرید.

از فضای بیرونی استفاده کنید.

نمای بیرونی رستوران و کافه شما اولین چیزی است که مشتریان می‌بینند. ظاهر نامناسب یا علائم نامناسب می‌تواند مهمانان را از رستوران شما دور کند. مطمئن شوید که نمای بیرونی شما تمیز، به روز و به وضوح مشخص باشد.

نمای بیرون به همان اندازه فضای داخلی در بازسازی رستوران و کافی‌شاپ مهم است. افراد از رستوران‌هایی که به نظر ناخوشایند می‌رسند اجتناب می‌کنند. ممکن است آن‌ها را به این فکر بیاندازد که احتمالاً غذا نیز به اندازه نمای رستوران ناخوشایند است.

از تغییر بیش از حد اجتناب کنید.

تغییر می‌تواند در این صنعت سودآور یا مضر باشد. ایجاد تغییرات مناسب می‌تواند منجر به رونق کسب و کار شود. اما تغییر بیش از حد به اندازه‌ای که رستوران شما غیرقابل تشخیص شود می‌تواند مضر باشد. بسیاری از مواقع، مشتریان ثابت ممکن است صرفاً به خاطر فضای آشنای رستوران شما مراجعه کنند. هنگامی که می‌خواهید یک رستوران و کافی‌شاپ بزرگ را بازسازی کنید، اطمینان حاصل کنید که عناصری که رستوران شما را منحصر به فرد می‌کنند ثابت بمانند. به برند و ارزش‌های خود وفادار بمانید.

بازسازی کافه رستوران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا