هزینه محوطه سازی ساختمان

هزینه محوطه سازی ساختمان چقدر است؟

همانطور که می دانید، امروزه محوطه سازی به یکی از بخش های ضروری در خدمات ساختمان سازی تبدیل شده است. از این رو بسیاری از افرادی که قصد ایجاد مکانی زیبا در فضای بیرون از خانه خود را دارید، به شرکت رهپویان صنعت مراجعه می کنند.

محوطه سازی یکی از زیرشاخه های رشته معماری و جزئی از خدمات عمرانی محسوب می شود ، از آنجایی که محوطه زیبا در اطراف هر بنا یکی از مهم ترین موارد زیبایی آن بنا به حساب می آید، از این رو خیلی مهم و اساسی است که به یک شرکت کاربلد جهت محوطه سازی مراجعه کنید.

برای آشنایی با محوطه سازی می توانید بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید، تا اطلاعات کامل را کسب کنید.

پروژه محوطه سازی توسط رهپویان

مرکز آمار ایران

بازسازی محوطه پارکینگ یوسف آباد

فرودگاه مهراباد

تهیه و اجرای اسفالت محوطه، تهیه و نصب ایزوگام، اجرای چاه جذبی

هزینه محوطه سازی ساختمان

امروزه هزینه انجام هر کاری به یکی از مهم ترین فاکتور های اجرای آن پروژه به حساب می آید. با توجه به اینکه همه افراد اولین چیزی که در یک ساختمان و یا ویلا به چشم آنها می خورد، محوطه ساختمان یا طراحی نمای ساختمان است. بنابراین افراد سعی می کنند هزینه و زمان قابل توجهی بابت آن صرف کنند.

نکته ای که در برآورد هزینه محوطه سازی باید در نظر داشت این است که قطعا هزینه محوطه سازی یک ساختمان مسکونی با یک ویلا و یا خانه شخصی بسیار متفاوت است.

چه مواردی بر هزینه محوطه سازی تاثیر می گذارد؟

  • نوع ساختمان
  • متراژ مورد نظر برای محوطه سازی
  • نوع سبک محوطه سازی
  • هزینه گل و گیاه، اجزاء و متریال
  • نوع طراحی محوطه
  • میزان کالای مورد نظر 
  • کیفیت مواد اولیه
چه مواردی بر هزینه محوطه سازی تاثیر می گذارد؟

در ادامه قصد داریم تک تک این موارد بالا را به صورت کامل توضیح دهیم تا شما بتوانید اطلاعات کاملی را کسب کنید و در صورت محوطه سازی ساختمان خود می توانید بهترین شرکت را انتخاب کنید.

طراحی محوطه

با توجه به توضیحات بالا، طراحی محوطه اولین و مهم ترین عامل تاثیر گذار بر روی هزینه محوطه سازی به حساب می آید. نکته ای که در زمینه نوع طراحی محوطه سازی یا نوسازی ساختمان باید در نظر داشته باشید، تخصص و تجربه بالا طراح است. بنابراین هر چه طراح تجربه بالایی در زمینه انواع محوطه سازی داشته باشد، می توان گفت هزینه محوطه سازی بالاتر می رود.

در طراحی محوطه سازی چه مواردی باید رعایت شود؟

با توجه به اینکه محوطه سازی یکی از خدمات ساختمانی است که نیاز به تخصص بالایی می باشد. از این رو طراح باید موارد بسیاری را رعایت کند. این موارد شامل نکات زیر است:

  • میزان نورگیر بودن محل
  • شمالی بودن و جنوبی بودن بنا
  • تمایلات، روحیات یا عادت‌های افراد
در طراحی محوطه سازی چه مواردی باید رعایت شود؟

هزینه گل و گیاه، اجزاء و متریال

گل و گیاه از مهم ترین مواردی است که در محوطه سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل می توان گفت که اجزای اصلی تشکیل دهنده محوطه، گل و گیاه محوطه است.

با توجه به اهمیت گل و گیاه می توان گفت بیشتر هزینه محوطه سازی به خرید گل  گیاه صرف می شود از این رو مقدار و نوع آن تاثیر بسیاری بر روی هزینه محوطه سازی می گذارد.

گل و گیاه محوطه سازی بر چه اساسی انتخاب می شوند؟

با توجه به اهمیت فضای سبز در محوطه سازی و ساخت و ساز ساختمان ، عوامل بسیاری را جهت انتخاب گل و گیاه آن محوطه در نظر می گیرند. این موارد شامل نکات زیر است :

گل و گیاه محوطه سازی
  • انتخاب گیاهان بر اساس نوع خاک
  • انتخاب گیاهان بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه
  • انتخاب گیاهان بر اساس سبک محوطه سازی

همچنین به جز گل و گیاه در محوطه سازی شما می توانید از انواع متریال های ویژه جهت زیبا سازی بیشتر محوطه استفاده کنید. این متریال ها هم نیز مانند گل و گیاه تاثیر زیادی بر روی محوطه سازی می گذارند.

از چه متریالی برای محوطه سازی می توان استفاده کرد؟

موارد بسیاری وجود دارد که می تواند برای زیبا جلوه دادن محوطه ها استفاده کرد. البته انتخاب هر کدام از این ها به سلیقه افراد بستگی دارد. ولی به طور کلی متریال شامل موارد زیر است:

  • استفاده از آلاچیق
  • آبنما
  • باربیکیو
  • استفاده از انواع نورپردازی ها
  • استفاده از تاب در محوطه
از چه متریالی برای محوطه سازی می توان استفاده کرد؟

همه این موارد می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی هزینه محوطه سازی بگذارد. از این رو قبل از انجام این موارد حتما باید با طراح مشورت های لازم را انجام دهد.

متراژ بنای قابل طراحی

یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت محوطه سازی تاثیر بسیاری می گذارد، میزان متراژ محوطه است. هر چقدر این متراژ افزایش یابد به همان میزان هم هزینه محوطه سازی افزایش می یابد.

همچنین هزینه طراحی و میزان گل و گیاه در فضا و پروژه های بزرگ تر، بسیار بیشتر می شود. ولی به طور کلی میزان هزینه محوطه سازی در پروژه های بزرگ تر بسیار متفاوت از پروژه های کوچک تر است.

کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در محوطه سازی

هر چقدر میزان کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد، به دنبال آن هزینه محوطه سازی بسیار افزایش می باید. بنابراین گاهی اوقات افزایش هزینه محوطه سازی را می توان به دلیل استفاده از مواد با کیفیت دانست. شما میتوانید تمام ایده ایی که دارید را نیز در زمان ترسیم نقشه های سازه پیاده کنید.

مواردی که در بخش بالا توضیح دادیم، جزو مهم ترین عواملی بود که می توانست هزینه محوطه سازی را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی جهت برآورد هزینه محوطه سازی هستید، به شما پیشنهاد میکنم حتما مطالب بالا را مطالعه کنید.

مراحل مختلف محوطه سازی

محوطه سازی در پروژه ها ی ساخت و ساز دارای مراحل گوناگونی می باشد که هر کدام از مراحل آن نیاز به رعایت دقت و توجه بالایی می باشد. با توجه به مراحل محوطه سازی، ما سعی کردیم به صورت کوتاه و مختصر ای مراحل را توضیح دهیم. مراحل مختلف محوطه سازی به شرح زیر است:

  • مرحله اول، ایده پردازی و مشورت طراح با کارفرما
  • مرحله دوم، طراحی محوطه با شرایط پروژه و نظرات کارفرما
  • مرحله سوم، نهایی شدن طراحی اصلی با جزئیات دقیق
  • مرحله چهارم، برآورد هزینه محوطه سازی
  • مرحله پنجم، اجرایی محوطه سازی
مراحل مختلف محوطه سازی

هدف از محوطه سازی

نکته بسیاری مهمی که در محوطه سازی باید بسیار رعایت شود، ابتدا مشخص کردن هدف از محوطه سازی است. وقتی هدف ما از محوطه سازی مشخص باشد، راحت تر می توانید متریال های لازم و یا نوع و مقدار گیاه مورد نظر را تعیین کرد. از این رو با جلوگیری از هزینه های اضافی می توانیم هزینه محوطه سازی را کاهش داد. برای مطالعه بیشتر به وبلاگ رهپویان صنعت مراجعه کنید.

دریاف مشاوره رایگان از مهندسان رهپویان صنعت

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه محوطه سازی در شرکت رهپویان صنعت می توانید بر روی آیکون بالا کلیک کنید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا