نکات طلایی ساخت و ساز ساختمان

نکات طلایی ساخت و ساز ساختمان

ما در این مقاله به بررسی نکات طلایی ساخت‌وساز می پردازیم چون هرکاری دارای یک سری نکات طلایی و ویژه ای می باشد که بر اساس تجربه افراد بدست آمده است. شاید شما هم دیده باشید، افرادی را که سال های زیادی در یک کار در حال فعالیت میباشند، دارای اطلاعات و تجربیات ویژه ای می باشند مانند : شرکت خدمات عمرانی .

از این رو برای شناخت پیچ و خم کار، باید به فردی مراجعه کرد که دارای تجربه و موفقیت هایی در حوزه باشد.

با توجه به این نکته هر کاری دارای یک سری نکات طلایی است. ما در این مقاله قصد داریم به برخی نکات طلایی در ساخت و ساز ساختمان بپردازیم.

این نکات بر اساس سال ها تجربه سازندگان شرکت رهپویان صنعت بدست آمده از این رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای آشنایی با این نکات می توانید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نکات طلایی ساخت‌وساز

نکات طلایی ساخت‌و‌ساز ساختمان

قبل از تخریب هر ساختمان، افرادی که زیر نظر شهرداری و دیگر سازمان های مربوط به ساختمان، کار می کنند باید پروژه شما یا خدمات عمرانی که می خواهید را بررسی کنند. 

از جمله نکات طلایی در ساخت و ساز ساختمان در زمینه تخریب 

 قبل از شروع پروژه باید نقشه برداری ساختمان به صورت درست انجام شود بعد از آن عملیات تخریب یکی از مراحلی است که عوامل بسیاری  باید در آن رعایت شود. این نکات که در ادامه قصد توضیح آن ها را داریم از جمله نکاتی است که توسط سال ها تجربه مهندسان رهپویان بدست آمده است.

این نکات به شرح زیر است:

  1. اولین نکته ای که در زمینه تخریب ساختمان باید رعایت کنید، توجه به ساختمان های مجاور است. این ساختمان ها ممکن است از استحکام پایینی برخوردار باشند که در صورت تخریب ساختمان شما آسیب شدید به آن ساختمان وارد شود. 
نکات طلایی ساخت‌وساز
  1. ممکن است ساختمانی که قصد تخریب آن را دارید از جنس بتن، آهن و یا آجر باشد. از این رو برای هر کدام از این ساختمان ها بر اساس نوع اسکلت آن، نوع ویژه ای از تخریب به کار می رود.
  2. در تخریب ساختمان هایی که از جنس آجر و یا بدون اسکلت هستند، یعنی اسکلت مشخصی را ندارند، اندازه زیر بنای ساختمان را ملاک بنایی قرار می دهند. و بر اساس آن نوع تخریب را مشخص می کنند.
  3. با توجه به تفاوت نوع اسکلت ساخته شده در ساختمان ها، حجم اسکلت در آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد. با توجه به این تفاوتی که در حجم اسکلت ها وجود دارد، نوع تخریب آن ها نیز متفاوت است. در اصل حجم اسکلت نوع تخریب را مشخص می کند.

نکات طلایی در ساخت و ساز ساختمان در زمینه خاکبرداری 

در این قسمت ابتدا قصد داریم با وسایل ساخت و ساز ساختمان ، خاکبرداری ساختمان که با استفاده از وسایل ساخت و ساز ساختمان انجام می شود را برای شما توضیح دهیم. تا شما اطلاعات کاملی را در زمینه خاکبرداری کسب کنید. سپس قصد داریم نکات طلایی ساخت و ساز ساختمان را در مرحله خاکبرداری توضیح دهیم.

خاکبرداری چیست؟

خاک برداری یکی از مهم ترین مراحل ساختمان سازی است که این مرحله در جهت آماده سازی پی ساختمان انجام می شود.از این رو می توان گفت خاکبرداری و گودبرداری ساختمان از مهم ترین و حتی می توان گفت از پیچیده ترین مراحل ساختمان سازی است.که قبل از طراحی سازه ساختمان انجام می شود.

نکات طلایی ساخت‌وساز
نکات طلایی خاکبرداری
  1. زمین خاکبرداری شده، نباید به مدت 72 ساعت در برابر باران و یا دیگر عوامل جوی قرار بگیرد.
  2. در صورت قرارگیری زمین خاکبرداری شده، در برابر عوامل جوی، خاکبرداری باید دوباره انجام شود.
  3. عملیات رگلاژ مرحله است که باید به طور همزمان با خاکبرداری انجام شود. اگر این موارد به درازا بکشد، پیمانکار موظف است با مهندسان مربوطه نسبت به آماده سازی مجدد بستر خاک جهت ساخت اقدام کند.
  4. نکته مهمی که در جهت خاکبرداری باید رعایت شود، عدم خاکبرداری اضافی است. 
  5. انجام عوامل خاکبرداری باید طبق نقشه و با اندازه های دقیق انجام شود.

نکات طلایی ساخت و ساز ساختمان در زمینه بنایی

بنایی یکی از مراحل ساخت و ساز که شامل طراحی سازه ساختمان می شود که می تواند شامل شاخه های مختلفی شود. از جمله شاخه های بنایی به شرح زیر است.

نکات طلایی ساخت‌وساز
  • گچ بری ساختمان
  • سیمان کاری
  • کاشی کاری
  • طراحی و اجرای نمای ساختمان
  • دیوار چینی ساختمان
  • نصب سرامیک و کاشی محل های مختلف
  • سنگ کاری

نکات طلایی بنایی

  1. مهم ترین نکته طلایی موجود در حوزه بنایی استفاده از مصالح با کیفیت بالا است. هرچه میزان کیفیت مصالح شما افزایش یابد، بر کیفیت کار شما نیز می افزاید. بنابراین بر این موضوع بسیار دقت و توجه کنید. والبته لارم به دکر است که ترسیم نقشه های سازه درست نیز مؤثر است

نکات طلایی ساخت و ساز ساختمان در زمینه قالب بندی

یکی از عملیات های مهم در جهت اجرای فونداسیون ساختمان، ستون و تیر های بتنی قالب بندی است.  از این رو می توان گفت قالب بندی در فونداسیون، ستون ها و تیر ها به کار می رود.

نکات طلایی قالب بندی

  1. سعی کنید از قالب های فلزی در ستون های بتنی، سقف ها و دیوار ها استفاده کنید.
  2. ملاک محاسبه در قالب بندی ساختمان، سطح بتن ریخته شده در تماس با قالب است.
  1. دیگر نکته مهم در قالب بندی، برای محاسبه قالب بندی در ستون و دیوار طبقه همکف از روی پی محاسبه می کنند. از این رو برای محاسبه قالب بندی دیگر طبقات ساختمان نسبت به کف همان طبقه محاسبه می کنند.
نکات طلایی ساخت‌وساز

نکات طلایی در ساخت و ساز ساختمان در زمینه بتن ریزی

ابتدا قصد داریم درباره بتن ریزی توضیحی به شما ارائه دهیم.  به ترکیبی از سیمان، آب و سنگ ریزه ها بتن می گویند.

بتن ریزی یعنی تخلیه بتن برای کف سازی در کف سازه، فونداسیون و سقف سازه است. 

نکات طلایی در زمینه بتن ریزی

  1. نوع سیمان در بتن ریزی بسیار مهم است.
  2. استفاده از بتن با حجم مناسب
نکات طلایی ساخت‌وساز

نکات طلایی در ساخت و ساز ساختمان در زمینه مدیریت پروژه

مدیریت پروژه یکی از سنگین ترین مسئولیتی است که به شرکت های پیمانکاری تحمیل می شود. با توجه به این موضوع بلد بودن مدیریت پروژه  مانندمحاسبه ی سود ساخت و ساز ساختمان توسط یک شرکت پیمانکاری مهم ترین نکات است.

نکات طلایی در زمینه مدیریت پروژه

  1. پیمانکاران باید به تمام نکات ریز و درشت توجه کنند. از این رو باید برنامه های اجرایی را برای خود مشخص کنند. از جمله مواردی که باید در برنامه اجرایی مشخص شود، به شرح زیر است:
  • زمان انجام و اتمام پروژه
  • کیفیت پروژه
  • بررسی استاندارد ها 
  • مشخص کردن هزینه های در انتظار 
نکات طلایی ساخت‌وساز

2. دارا بودن قدرت اجرایی بالا. هر چه قدرت اجرایی یک پیمانکار بالا باشد، راحت تر می تواند پروژه را مدیریت کند و سریع تر می تواند به اهداف برنامه ریزی شده برسد. و کنترل هزینه ساخت و ساز ساختمان 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم، مهم ترین نکات طلایی در ساخت و ساز ساختمان را به شما شرح دهیم. این تکات بر اساس تجربه و زحمات چند ساله پیمانکاران شرکت رهپویان بدست آمده است.

با توجه به این مطالب هر کدام از مراحل ساختمان سازی دارای یک سری ریزه کاری ها و نکاتی است که باید رعایت شود. 

ما در شرکت رهپویان صنعت با انجام انواع پروژه های ساختمانی، می توانیم به شما خدمات مورد نیازتان را ارائه دهیم. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا