معایب و مزایا سقف کاذب کناف

معایب و مزایا سقف کاذب کناف

 ما در این مقاله به بررسی انواع سقف کاذب و مزایای سقف کاذب کناف و معایب سقف کاذب کناف می پردازی برای شروع باید بگویم که سقف یکی از مهم ترین بخش یک واحد تجاری، مسکونی، اداری  و .. است. از این رو زیبایی آن می تواند تاثیر بسیار بر روی فضای داخلی بگذارد. 

با توجه به این موضوع، معماران انواع مختلفی از سقف ها را طراحی کردند که با توجه به مکان های مختلف طراحی این سقف ها متفاوت است.

بنابراین امروزه افراد زیادی جهت افزایش زیبایی خانه های خود از سقف کاذب استفاده می کنند وبرای آن به شرکت خدمات عمرانی مراجعه می کنند. ولی با توجه به ویژگی هایی که سقف کاذب کناف دارا می باشد، ممکن  است اولین گزینه مد نظر آن سقف کاذب کناف است.

برای آشنایی با انواع سقف کاذب می توانید بر روی کلمه لینک شده کلیک کنی

بر این اساس شرکت رهپویان صنعت، سعی کرده مقاله ای تحت عنوان معایب و مزایا سقف کاذب کناف گرد آورد تا شما بتوانید با کسب اطلاعات کامل این سقف را جهت معماری فضای داخلی به کار ببرید. بنابراین تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای سقف کاذب

همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم، سقف کاذب کناف یکی از پرکاربردترین نوع سقف کاذب است. استفاده گسترده از سقف کاذب کناف به دلیل دارا بودن برخی مزایای بسیار ویژه آن است. بنابراین مزایای سقف کاذب کناف باعث استفاده گسترده از این سقف در معماری داخلی خانه ها شده است.

سقف کاذب کناف در دو مدل، ساده و دکوراتیو قرار دارد. سقف کاذب کناف ساده به سقف هایی که با نصب پنل های گچی به صورت کاملا ساده و مسطح قرار دارند، می گویند.

در مقابل سقف کاذب کناف دکوراتیو وجود دارد که دارای طرحی خاص و زیبا می باشد. این سقف ها با توجه به طرحی که دارند ممکن است برآمدگی های زیادی در آن وجود داشته باشد. و جزئی از خدمات عمرانی محسوب می شود.

سقف کاذب کناف

ولی بطور کلی به سقف‌های کاذبی که برای ساخت  آنها از پانل‌های گچی و غیرگچیِ پیش ساخته با پروفیل‌های فولادی استفاده شده باشد، سقف کاذب کناف می گویند. که برای نوسازی ساختمان استفاده می شود.

بررسی مزایای سقف کاذب کناف

در این قسمت از مقاله قصد داریم به توضیح مزایا سقف کاذب کناف بپردازیم. با توجه به استفاده گسترده و فراگیر سقف کاذب کناف، این سقف دارای مزایای بسیاری می باشد.  برخی از مزایای سقف کاذب کناف به شرح زیر است:

صرفه جویی در هزینه ها

یکی از مزایای سقف کاذب کناف، هزینه نسبتا کم آن نسبت به سایر سقف های کاذب می باشد. بنابراین افرادی که از بودجه کمی جهت اجرای سقف های کاذب برخوردار می باشند، می توانند از این توع سقف کاذب استفاده کنند.

برای اشنایی با هزینه نصب سقف کاذب می توانید بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

نصب سریع و آسان

آسان بودن اجرای سقف کاذب کناف، یکی دیگر از مزایای سقف کاذب کناف به شمار می رود. دلیل آسان بودن اجرای آن، طراحی ساده آن  نسبت به سایر سقف های کاذب می تواند باشد.

مزایا سقف کاذب کناف

صرفه جویی در انرژی

یکی دیگر از مزایای سقف کاذب کناف، صرفه جویی در انرژی است. 

برای آشنایی با کناف و سقف کاذب به طور کامل می توانید بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

قابلیت برداشتن و دسترسی آسان به تاسیسات زیر سقف

با توجه به نوع طراحی سقف کاذب کناف، حتی بعد از اجرای این سقف کاذب می توان به تاسیسات زیر سقف دسترسی داشت. از این رو در صورت خرابی این تاسیسات به راحتی امکان درست کرد آن وجود دارد.

اقتصادی و مقرون به صرفه بودن

همانطور که در قسمت ابتدایی این مقاله گفتم، یکی از دلایل استفاده از سقف کاذب کناف، به صرفه تر بودن قیمت اجرای آن نسبت به سایر سقف های کاذب است. بنابراین یکی از مهم ترین مزایا سقف کاذب کناف، این ویژگی را می توان نام برد.

سبک بودن

با توجه به مواد اولیه به کار برده شده در ساخت سقف کاذب کناف که بیشتر آن از گچ است، می توان گفت نسبت به دیگر سقف های کاذب از وزن پایین تری برخوردار است. بنابراین با توجه پایین بودن وزن سقف کاذب کناف، می توان گفت ایمنی این نوع سقف کاذب نسبت به سایر سقف های کاذب بیشتر است. از این رو یکی دیگر از مزایای سقف کاذب کناف، سبک بودن آن است.

مزایا سقف کاذب کناف

قابلیت نصب چراغ بصورت توکار و روکار

با توجه به فراگیری استفاده از سقف کاذب کناف، شاید دیده باشید که چراغ های زیبایی می شود در آن ها کار گذاشت. با توجه به نوع طراحی که این سقف ها دارند، امکان استفاده از چراغ های بسیار زیبا هم به صورت توکار و هم به صورت روکار وجود دارد.

سهولت در تعمیر

با توجه به این موضوع که هر چه ساخت و طراحی  سقفی ساده تر باشد، امکان تعمیر آن هم آسان تر و سریع تر می شود. از این رو با توجه به نوع طراحی سقف کاذب کناف، می توان گفت سقف کاذب کناف تعمیرات بسیار آسانی دارد.

در این قسمت تمام مزایا سقف کاذب را سعی کردیم به طور کامل و دقیق شرح دهیم. تنها دانستن این مزایا برای انتخاب سقف کاذب کناف می تواند کافی باشد.

معایب سقف کاذب کناف

با توجه به توضیحاتی که در زمینه مزایای سقف کاذب کناف دادیم، در این قسمت سعی داریم معایب سقف کاذب کناف را به طور کامل و دقیق بررسی کنیم. برای شناخت این معایب میتوانید این قسمت از مقاله را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید.

نصب و اجرای حساس

برای نصب سقف کاذب کناف باید از یک تیم با تجربه و کار بلد بهره بگیرید. زیرا در غیر این صورت این سقف کاذب ممکن است از نما و ظاهر زیبایی برخوردار نباشد.

عدم مقاومت نسبت به رطوبت

سقف کاذب کناف به دلیل اینکه از گچ ساخته شده است، نسبت به آب مقاوم نیست. از این رو یکی از معایب سقف کاذب کناف هم می تواند این موضوع باشد. از این رو نمی توان از این نوع سقف کاذب در محیط هایی که میزان رطوبت بالا است، استفاده کرد.

معایب سقف کاذب کناف

عدم مقاومت نسبت به ضربه

یکی دیگر از معایب سقف کاذب کناف، پایین بودن میزان مقاومت آن ها در برابر ضربه و فشار است. ولی نکته قابل اهمیت در این بخش این است که با توجه به تعمیرات سریع و آسان آن، زیاد این عیب مد نظر قرار نمی گیرد.عضویت در سلام ساختمان

پخش گرد و خاک در اطراف

اجرای سقف کاذب کناف به دلیل مواد سازنده آن، مقدار زیادی گرد و خاک در فضا ایجاد می کند. از این رو یکی از معایب سقف کاذب کناف را می توان زیاد بود گرد و خاک آن دانست.

با توجه به معایب سقف کاذب، به این نکته پی بردیم که اجرای سقف کاذب کناف از بقیه سقف های کاذب حساس تر و نیاز به مهارت زیادی دارد. ولی با توجه به کم بودن هزینه های اجرای آن نسبت به دیگر سقف های کاذب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به این معایبی که گفتیم، دقت کرده باشید می بینید که معایب سقف کاذب بیشتر در اجرای سقف است نه در خوده سقف کاذب کناف. 

ارتباط با مهندسان رهپویان سنعت

برای اجرای سقف کاذب با بهترین و بالاترین کیفیت می توانید با مهندسان شرکت رهپویان صنعت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا